Red Sox / Hyannis - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van JesseinnoordoostUSA - WaarBenJij.nu Red Sox / Hyannis - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van JesseinnoordoostUSA - WaarBenJij.nu

Red Sox / Hyannis

04 Mei 2015 | Verenigde Staten, Hyannis

Vandaag staat de wedstrijd Yankees -Red sox op het programma! Een soort van *j*x - Feyenoord alleen dan in honkbal, uiteraard. We besluiten eerst langs DE universiteit van Amerika te gaan, Harvard. Ik geloof dat het inschrijfgeld rond de 40.000,- ligt per lesjaar, en alleen de aller aller beste worden er toegelaten. Je moet niet alleen de hoogst mogelijke cijfers kunnen overhandigen maar ook als extra uitblinken in een "nevenactiviteit". Dus een sport of vrijwilligerswerk. Kortom, echt iets voor ons. ;-) Het is een openbare gelegenheid en dus mag je bijna overal kijken en rondlopen. Behalve in de gebouwen zelf. We hebben nog geprobeerd om een kijkje te nemen in de (24 uurs!) bibliotheek maar we werden gesnapt tijdens onze poging. Haha!! Na ons universiteit avontuur hebben we de auto bij de metro neergezet en vanuit daar de metro naar het stadion "Fenway" gepakt. Prima te doen, ongeveer een ritje van 20 minuten door de woonwijken van Boston. Bij het stadion was het 4 uur voor de wedstrijd al gewoon druk. Er was ons gegarandeerd door de receptionist van ons hotel dat het een family-thing was. Geen rellen en mafkezen zoals wij dat kennen bij zo'n wedstrijd. Uiteraard waren we wat huiverig, hij kan dat wel zeggen, maar het was echt zo. Fans van beide clubs kwamen samen naar het stadion en Jesse mocht in ieder café of pub. Ze vonden 'm geweldig, al helemaal nadat we een Boston pet voor 'm hadden gekocht. Martijn is gaan vragen of er nog kaartjes waren. Die waren er, voor "slechts" 45,- dollar per persoon. Maar staanplaatsen. Als we samen hadden geweest hadden we het gelijk gedaan. Maar Jesse was versleten, al 2 uur voor de wedstrijd. Laat staan als de wedstrijd nog 3 uur duurt, wat geen uitzondering is. Helaas dus. Maar de sfeer was al geweldig om mee te mogen maken!! De wedstrijd hebben we nu uit bed gekeken. Ook geen straf! ;-))

De volgende dag hebben we Boston achter ons gelaten en zijn we naar Hyannis gereden. (Cape Cod).
Het ritje was slechts anderhalf uur rijden. Een kort stukje voor ons dus, deze reis. (En al helemaal door "Tommy") Hyannis is een mooi plaatsje met typische huisjes, echt een vakantieplaats. Dat laatste is het ook al jaren (geweest) voor de Kennedy's. Vanuit uit hier namen ze de boot naar Martha's Vineyard, een eiland wat op ongeveer een uur varen ligt. Wij waren dat ook van plan, tot dat we hoorde dat de prijs slechts 72,- dollar per persoon was voor de boot. Jesse was 43,- dollar. Laat maar, qua tijd was het toch al krap; we hadden er slechts een paar uur te besteden gehad. Dus met het stralende weer naar het centrum gelopen en daar langs de winkeltjes gewandeld. Jesse wilde z'n eigen centen allemaal uitgeven in een stoere Amerikaanse winkel vol vlagen, kleren en posters van het leger. Het is een klein straaljagertje geworden van USAF, airforce van Amerika. Heel stoer! Na onze wandeling hebben we een plons genomen in het zwembad en zijn we onder de wol gekropen. Wel met de tv aan want Martijn wilde graag de box wedstrijd zien. Ook hier was het alleen te volgen op "PayTV" en dat had het hotel niet. Maar er waren een hoop sportzenders met voorbeschouwingen. Al heeft Martijn het niet gehaald tot de wedstrijd, haha. Vermoeiende dagen!!

• 04 Mei 2015 - 10:14

Opa Piet En Oma Els:

Hai Folks,
    Jammer dat jullie de wedstrijd niet hebben gezien. Maar op deze manier hebben jullie de sfeer toch nog meebeleefd. En Jesse zal al die aandacht in de pubs best wel interessant gevonden hebben.....ik denk dat Jesse op Harvard voor straaljagerpiloot wil gaan studeren?
    Worden jullie al dat gereis niet al een beetje moe?! Waarschijnlijk niet met het volgende tripje al in het vooruitzicht; nog niet in dit verhaal maar via de app

• 04 Mei 2015 - 17:04

(o)ma Elly:

Hoi Jesse, Kim en Martijn,

Mooi verhaal weer hoor. Jullie kunnen in ieder geval zeggen dat jullie op Harvard geweest zijn. Wel één van de meest prestigieuze universiteiten ter wereld waar vele beroemdheden zijn afgestudeerd. Jammer dat voor jullie de honkbalwedstijd het uiteindelijk niet is geworden, maar er staat er toch nog één op de planning wanneer jullie in New York zijn van de week?
    De TomTom is absoluut geen miskoop geweest lezen we terug in de verslagen. Scheelt een boel ergernis en tijd.
    Beetje jammer dat alles zo duur is in de States, het geld wordt uit je portemonnee geklopt waar je bij staat en wat je al zegt wanneer het niet in de planning past is dat gewoon zondegeld. Komt misschien ooit nog wel eens. Wanneer ik bedenk wat jullie in een dikke week allemaal gezien en gedaan hebben, is het heel goed voor te stellen dat de vermoeidheid toeslaat. Aan de andere kant..., het is allemaal wel zéér de moeite waard!!!

Groetjes vanuit Dordrecht en kus voor alle drie,

(o)ma Elly

• 04 Mei 2015 - 17:53

(opa) Chris):

Hai vakantiegangers,

Ruim een week weg en wat hebben jullie allemaal al gedaan en gezien.
    Niet te geloven. Jammer dat alles zo duur is.
    Jesse, je hebt een straaljager gekocht. Die wil ik graag zien als je weer thuis bent.

Groetjes en een dikke kus voor Jesse.

• 05 Mei 2015 - 09:58

Ome Ivo En Tante Elise:

Hoi Kim, Martijn en Jesse,

Wat fijn om te lezen dat jullie weer veel gedaan en gezien hebben.
    Gaaf om een keertje bij Harvard te gaan kijken!
    Jammer dat jullie de wedstrijd niet in het echt hebben kunnen zien! Wie weet lukt dat in New York nog wel! Heel veel plezier in New York de komende dagen! Wij zijn benieuwd naar de foto's!

Dikke kus van ons!

• 05 Mei 2015 - 14:16

Randall, Sigrid En Yuna :

Hoi vakantiegangers,
    Jammer van de wedstrijd maar het meemaken van de sfeer en belevenissen erom heen pakt niemand jullie meer af!
    Jesse, Yuna is jaloers op het lekkere ijsje van de foto hihi!
    Om harvard in het echt te zien is super, jammer van jullie mislukte poging om in de bieb te komen haha. Je charmes niet in de strijd gegooid Kim? Dan had het toch zeker moeten lukken!

Vee plezier in New York schatten.
    Xxxxxxxxx